Το έργο και η κατασκευή του

"
motorway length

Μήκος αυτοκινητοδρόμου

motorway length

ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα

motorway length

κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου

Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, που συμπληρώνεται από τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη, ανήκει στην δεύτερη φάση εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των οδικών αξόνων της χώρας, μέσω συγχρηματοδοτούμενων έργων που δημοπρατήθηκαν μετά το 2000.
Σκοπός του έργου, που ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο (ΤΕΝ), είναι να αποτελέσει έναν από τους κύριους παράγοντες περιφερειακής ανάπτυξης των περιοχών της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου και ειδικότερα των Νομών Αρκαδίας, Αργολίδας, Μεσσηνίας και Λακωνίας.

Τμήμα Κόρινθος-Καλαμάτα

μήκος

κόμβοι

Τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη

μήκος

κόμβοι

Το έργο μειώνει αποφασιστικά το χρόνο διαδρομής μεταξύ των γεωγραφικών θέσεων που εξυπηρετεί. Οι διαδρομές Αθήνα-Καλαμάτα και Αθήνα-Σπάρτη είναι πλέον εφικτές σε λίγο περισσότερο από δύο ώρες, ενώ υπάρχει σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και στις μετακινήσεις στο εσωτερικό της περιφέρειας Πελοποννήσου (π.χ. μεταξύ Καλαμάτας-Σπάρτης). Εξαιρετικά σημαντική είναι επίσης και η αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στις προαναφερθείσες διαδρομές.

Κατεβάστε εδώ το χάρτη του έργου.

Σήραγγες

  • Στέρνας: Μήκος 0,9 km (διπλού κλάδου)
  • Νεοχωρίου: Μήκος 0,7 km (διπλού κλάδου)
  • Αρτεμισίου: Μήκος 1,4 km (διπλού κλάδου)
  • Καλογερικού: Μήκος 0,6 km (διπλού κλάδου)
  • Ραψομάτη: Μήκος 1,3 km (διπλού κλάδου)

Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)

  • Τρεις αμφίπλευροι σταθμοί στις εξής τοποθεσίες:
    • Σπαθοβούνι Κορινθίας
    • Αρφαρά/Αγ. Φλώρος Μεσσηνίας
    • Πελλάνα Λακωνίας
  • Σ.Ε.Α. Νεστάνης Αρκαδίας (κατεύθυνση προς Αθήνα)
  • Σ.Ε.Α. Αλέα στο Αρτεμίσιο (κατεύθυνση προς Καλαμάτα)

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο -Σπάρτη αποτελεί ένα έργο πνοής για την Πελοπόννησο. Ο προϋπολογισμός της κατασκευής του ανέρχεται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Περίπου 30% του προαναφερθέντος ποσού, καταβάλλεται από δημόσιους και ευρωπαϊκούς πόρους ενώ το υπόλοιπο καταβάλλεται από τον Παραχωρησιούχο και αποπληρώνεται μέσω των εισπράξεων από τα διόδια.